Navigatie

FAQ’s (Frequently Asked Questions)

Hieronder een lijst met meestgestelde vragen. Zit jouw vraag er niet bij? Stel `m dan hier.


Wat gebeurt er na mijn inschrijving?
Je krijgt een bevestigingsmail en komt op de de wachtlijst. Als er een kamer beschikbaar komt, waar je wilt wonen, wordt je uitgenodigd voor een intake/screeningsgesprek.

Waarom is inschrijven nodig?

Door je inschrijving kunnen we je plaatsen in ons bestand. We weten dan dat je serieus bent om woonstudent te worden.
Het inschrijfgeld is een kleine bijdrage om alle onkosten te dekken. Wij proberen dit zo laag mogelijk te houden.


Moet ik een bijdrage betalen voor de bemiddeling van Connect Generations?
Wij rekenen een bemiddelingsbijdrage. Dit is een marktconform bedrag dat vele malen lager is dan een huurprijs.
Dit is veelal een vast bedrag. De bemiddelingskosten kun je vergelijken met de kosten die een uitzendbureau rekent.

Moet ik zelf water, gas, licht en Wifi betalen?
Dit is per zorginstelling anders geregeld. Er kan een eigen maandelijkse bijdrage van enkele tientjes gevraagd worden.

Waaruit bestaat precies de bemiddeling van Connect Generations?
De normale bemiddeling bestaat er uit dat CG de contacten onderhoudt met de zorginstelling en de student, woonruimte voor je zoekt en je begeleidt tijdens je verblijf in de zorginstelling. Maar er gaat veel meer aan vooraf. CG verricht veel pionierswerk door zorginstellingen te benaderen en diverse gesprekken en trajecten te starten. Wij proberen een zo goed mogelijk woonklimaat te creeëren voor student en de bewoners van de instelling.

Krijg ik een contactpersoon?
Binnen de organisatie wordt je gekoppeld aan een contactpersoon, die je wegwijs maakt en waarmee je samen een rooster opstelt, om je vrijwilligerswerk in te plannen. Dit kan een vrijwilligerscoordinator zijn óf bijv. een activiteitenbegeleid(st)er.

Hoe verloopt het contact?
Het contact verloopt via het Connectdossier. Dit is een website, waar de zorgorganisatie, jijzelf en Connect Generations in kunnen werken. Het is ontworpen door CG om het voor alle betrokken partijen nóg makkelijker te maken.

Wordt er een overeenkomst getekend?
Ja, zowel de zorginstelling als jijzelf tekent een contract. Deze contracten zijn goedgekeurd door een jurist. Het is een transparant contract. Vooraf wordt het contract met je doorgesproken.

Hoe groot zijn de kamers?
Dat hangt af van de zorginstelling. Meestal zijn de kamers groter dan in een studentenwoning

Woon ik met andere studenten samen?
Je woont gewoonlijk niet met studenten op één kamer. Het zou kunnen dat je een badkamer moet delen. Dit hangt af van de zorginstelling en de afspraken die er over gemaakt worden. Wel werkt het veelal zo dat er meerder studenten in één zorginstelling wonen.

Heb ik een eigen douche / wc?
Het kan zijn dat je een wc of badkamer moet delen. Dit hangt af van de zorginstelling.

Heb ik een eigen kookstel?
Ook dit hangt af van de zorginstelling.

Als ik mij inschrijf, zijn er dan kamers beschikbaar?
Connect Generations zoekt op behoefte. Na jouw inschrijving gaan we meteen aan de slag om in jouw regio iets te vinden.
Wij hebben eveneens een database met definitieve en potentiële plaatsen.  Pas na je inschrijving kunnen we daar definitief iets over zeggen.

Hoe weet ik zeker of ik geplaatst wordt?
Wij gaan voor 100% maar kunnen nooit garanderen dat je geplaatst wordt. Net als een uitzendbureau niet elke ingeschreven werkzoekende kan plaatsen. Je plaatsing hangt af van allerlei factoren; de woonruimte, de afstand van je school, de wensen van de zorginstelling en haar bewoners, jouw geschiktheid, de dichtheid van zorginstellingen binnen jouw regio etc.. Wij hanteren expres een zo laag mogelijk tarief bij de inschrijving om het zo laagdrempelig en aantrekkelijk mogelijk voor jou te maken.

Zijn de afspraken voor onbeperkte tijd? Kan ik mijn hele studietijd binnen dezelfde zorginstelling wonen?
Dit is per zorginstelling anders. Soms staan er kamers leeg voor langere tijd, soms staat er een locatie op de lijst om vervangen te worden door nieuwbouw. De CG zal wel al het mogelijke doen om iedere student te helpen aan vervangende woonruimte, mocht dat nodig zijn. In de meeste gevallen kunnen de studenten voor meerdere jaren (de gehele studietijd) terecht.

Kan ik mijn contract ook tussentijds opzeggen?
Zowel de student als de zorginstelling als CG kan het contract opzeggen. Uiteraard in goed overleg.

Is dit altijd 30 uur per maand?
In principe is het alle maanden 30 uur. Het kan natuurlijk voorkomen dat je even weinig tijd hebt, dan kun je of ruilen met een andere woonstudent of afspraken maken met de vrijwilliger coördinator. Dat geld ook voor eventuele vakanties en ziekte dit regel je met de vrijwilligers coördinator. 30 uur is wel de regel. Het kan zijn dat een zorginstelling specifieke eisen stelt.

Hoe loopt dat dan per week?
Ook dat overleg je met de coördinator. Sommige weken zul je wat meer uren maken en andere weken wat minder.

Kan ik in het weekend naar huis?
Dit hangt al van je vrijwilligerswerk. Soms zijn speciale activiteiten juist in het weekend dan is het prettig als je daaraan kunt meewerken. Ook dit gaat in overleg.

Wat voor werkzaamheden moet ik verrichten?
Dat kan van alles zijn: Meedraaien in bestaande activiteiten zoals een bingo, een maaltijd of een leesclub. Je kunt vaak zelf ook voorstellen doen zoals: Muziekles geven of wandelen met een bewoner.

Wat kan ik verwachten van de oudere bewoners?
Dat zal per zorginstelling anders zijn. Over het algemeen zijn het ouderen die wel wat hulp nodig hebben. Maar er worden geen verzorgende werkzaamheden van je gevraagd.

Wat word er verwacht qua houding naar de bewoners?
In ieder geval respect voor iedereen ongeacht hun handicaps en/of beperkingen.

Mag/kan ik de bewoners ook in mijn eigen tijd bezoeken?
Over het algemeen zullen daar geen regels voor zijn. Bespreek het altijd met je coördinator.

Wat zijn de regels over bezoek op mijn kamer, logees, ’s avonds laat thuiskomen en vakantie tijd?
Dit zijn zaken die je in de zorginstelling zelf bespreekt. De zorginstelling bepaalt de huisregels. Mocht je er niet uitkomen dan kun je altijd contact opnemen met Connect Generations.  

BEL ONS!

Ervaringen

  • 04-08-2017 - Een leuk bedrijf! Gitta denkt echt met je mee! lees meer
  • 29-06-2017 - Er wordt heel snel gereageerd op mails. Echt fijn! lees meer
  • 01-12-2016 - Een fijn gesprek gehad met Gitta. Duidelijk verhaal. lees meer
Plaats een bericht
© 2016 - 2018 ConnectGenerations | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel